Anal Siğiller

1-Anal Siğil Nedir ?

Kötü hastalık değildirler ancak makat bölgesinde şişlikler, çıkıntılar şeklinde ele gelirler. Sadece makat bölgesi değil penis, testis torbası, vajina gibi bölgelerde de olabilirler. Kaşıntı, bazen kanama gibi belirtiler verebilir, cinsel yol ile kolaylıkla yayılma yapabilen bir hastalıktır. Tecrübeli bir muayene ile kolaylıkla tanısı konup, hasta tedavi için yönlendirilir.

2-Anal Siğil Tedavisi

Anal siğillerde geniş çıkarımlar, eksesyonlar yapılmıştır. Günümüz de daha koruyucu tedaviler önerilmektedir. Birtakım termal cihazlarla yakma gibi veya tam tersi kriyoterapi dediğimiz dondurma gibi tedaviler yapılmaktadır. Ancak son dönemde kullandığımız ultrasonik makas ve lazer gibi yöntemlerle de kolaylıkla tedavi edilebilmektedir. Dokuya zarar vermeden daha konforlu ve ağrısız bir tedavi yapılabilmektedir.

3-Anal Siğiller Kimlerde Görülür?

Her yaş grubunda görülebilen bir hastalıktır. Bebeklerde de doğum kanalı yoluyla bulaşabilir.

4-Anal Siğil Bulaşma Yolları Nelerdir ?

Anal siğiller; sadece cinsel yolla bulaşan hastalıklar gibi düşünülse de temas yoluyla da bulaşabilir. Tuvaletler veya ortak havlu ve çamaşır kullanımı bulaşma sebeplerindendir.

5-Anal Siğillerde Tanı

Uygun tecrübeli ellerde tanısı kolaydır. Gerekirse özel gözlükler ve ışıklar yardımıyla da tanı koymak kolaylıkla yapılabilmektedir.

6-Anal Siğiller Bulaşır Mı ?

Anal siğiller bulaşıcı bir hastalıktır. Genelde cinsel temas yoluyla, ortak çamaşırların, havluların kullanılmasıyla bulaşabilir ve kolaylıkla yayılarak artış gösterir. Bu yüzden erken tanı önemlidir.